Primăria c. Cărpineni, cu sediul în s. Cărpineni, str. Independenței 54, anunță concurs pentru ocuparea funcției publice de secretar al consiliului comunal, pentru perioadă nedeterminată.
Scopul general al funcției: Organizarea activității Consiliului comunal și contribuirea la realizarea managementului eficient al activității Primăriei. Realizarea atribuțiilor conform legii 436 din 2006 cu Privire la Administrația publică locală.
Sarcinile de bază:
- asigură înştiinţarea convocării consiliului local;
- participă la şedinţele consiliului local;
- avizează proiectele de decizii ale consiliului local şi contrasemnează deciziile;
- asigură efectuarea lucrărilor de secretariat;
- pregăteşte materialele pe marginea problemelor supuse dezbaterii în consiliul local;
- asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale consiliului local şi de dispoziţii normative ale primarului, informarea publicului referitor la deciziile adoptate şi la dispoziţiile emise;
- asigură includerea actelor autorităţii administraţiei publice locale în Registrul de stat al actelor locale;
- primeşte, distribuie şi întreţine corespondenţa;
- alte atribuţii prevăzute la art. 39 din Legea 436/2006 privind administraţia publică locală.
Condițiile de participare la concurs:
Condiții de bază pentru candidat / candidată:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- cunoaște limba română;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare, Legea 158 din 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
- Trebuie să dețină studii superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în drept sau în administrație publică.
Cerinţe specifice:
Studii: Studii superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în drept sau în administrație publică.
Experienţă profesională: minim 1 an ca funcționar public sau 2 ani in APL sau 3 ani în funții de conducere sau manager; Deținerea funcțiilor de conducere sau manager reprezintă un avantaj;
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- Cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
- Cunoştinţe de operare la calculator;
Abilităţi: expresivitate, cultură a vorbirii, creativitate, comunicabilitate, lucru cu informaţia, circulare, adresări, elaborare de documente, consultare, instruire, organizare, coordonare, control, utilizarea mijloacelor tehnice de birou, lucru în echipă.
Aptitudini/ Comportamente: spirit de inițiativă, integritate, responsabilitate, obiectivitate, promptitudine, punctualitate, colegialitate, respect faţă de oameni, receptivitate la idei noi, diplomaţie, disciplină, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune dosarul personal/ prin poştă (sat. Cărpineni, str. Independenței 54)/ prin e-mail (primaria.carpineni@gmail.com).
Dosarul de concurs care trebuie să conțină:
- a) formularul de participare, specificat în anexa la Regulament din Hotarârea Guvernului Nr. 201 din 11-03-2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
- b) copia buletinului de identitate;
- c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- d) documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- e) certificatul medical – dacă în fişa postului pentru funcţia respectivă, sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- f) cazierul judiciar.
- g) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data limită până la care poate fi depus dosarul de concurs – 18 septembrie 2024, ora 17:00. Telefon- 0269 26019 / 067368440; e-mail- primaria.carpineni@gmail.com. – Pentru Informații suplimentare
Termenul limită de depunere a dosarelor se prelungește până pe 01.10.2024
Proba scrisă și interviul va avea loc
Luni , 7 octombrie ora 16:00
Bibliografia concursului
Acte normative în domeniul serviciului public:
– Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
– Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
Acte normative specifice domeniului de specialitate:
-Hotarirea Guvernului RM nr.201 din 11.03.2009 cu privire la punerea in aplicare a prevederilor Legii nr.158 din 04.07.2008 cu privire la functia publica si statutului functionarului public
-Acte normative in domeniul administratiei publice locale
-Legea nr.436/2006 privind administratia publica locala
-Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativa
– Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional
Opționale: Alte acte normative în domeniul administraţiei publice locale
– Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative
– Legea nr.148/2023 privind accesul la informație
– Legea nr.155/2011 pentru aprobarea clasificatorului unic al funcțiilor publice;
– Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale
– Hotărîrea Guvernului nr.201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”
– Codul Muncii al R. Moldova nr.154/2003
-Codul administrativ al RM nr.116/2018
-Codul civil al RM nr.110/2002
-Legea nr.25/2008 privind Codul de conduita a functionarului public;
-Legea nr.133/2016 privind declararea averii si a intereselor personale;
-Codul electoral al RM nr.325/2022
-Legea nr.768/2000 privind statutul alesului local
-Hotarirea de Guvern nr.618/1993 pentru aprobarea regulilor de intocmire a documentelor organizatorice si de dispozitie si instructiunii-tip cu privire la tinerea lucrarilor de secretariat in organele administratiei publice centrale de specialitate si ale autoadministratiei locale ale RM