Primăria c. Cărpineni, cu sediul în s. Cărpineni, str. Independenței 54, anunță concurs pentru ocuparea funcției publice temporar vacante de specialist în protecția copilului aflat în situație de risc, pentru perioadă determinată.
Scopul general al funcției: Asigurarea protecției copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți.
Sarcinile de bază:
- Asigură recepţionarea şi înregistrarea sesizărilor privind încălcarea drepturilor copilului, se autosesizează în cazul identificării unor copii aflați în situaţie de risc;
- Coordonează examinarea sesizărilor privind încălcarea drepturilor copilului;
- În limita atribuţiilor sale și în cooperare cu autoritatea tutelară teritorială, întreprinde acţiunile necesare pentru prevenirea separării copilului de mediul familial sau pentru (re)integrarea copilului în familie;
- Asigură evaluarea familiilor cu copii aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți;
- Asigură luarea copilului de la părinți sau de la persoanele în grija cărora se află acesta în cazul existenței unui pericol iminent pentru viața sau sănătatea lui;
- Asigură plasamentul de urgență al copiilor separați de părinți;
- Asigură instituirea tutelei/curatelei asupra copiilor ai căror părinți sînt plecați peste hotare;
- Asigură luarea și scoaterea de la evidență a familiilor cu copii aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți;
- Participă la procedura de luare a copilului de la părinţi;
- Eliberează şi transmite autorităţii tutelare teritoriale avize privind plasamentul planificat al copiilor;
- Cooperează, la nivel local, cu instituţiile, structurile şi serviciile cu atribuţii în domeniul protecţiei copilului;
- Coordonează procesul de monitorizare a situaţiei familiilor cu copii aflați în situaţie de risc şi a copiilor separaţi de părinţi;
- Coordonează procesul de analiză a situaţiei la nivel local privind protecţia copiilor aflați în situaţie de risc şi a copiilor separaţi de părinţi;
- Planifică şi decide realizarea măsurilor de informare a populaţiei privind drepturile copilului;
- în limita atribuţiilor sale, întreprinde măsurile necesare pentru respectarea drepturilor patrimoniale ale copiilor rămaşi fără ocrotire părintească;
- Colaborează cu autoritățile tutelare teritoriale și centrale în vederea protecției copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți, inclusiv prin informarea reciprocă pe probleme de interes comun.
Condițiile de participare la concurs:
Condiții de bază pentru candidat / candidată:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- cunoaște limba română;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice:
Studii: Superioare și/sau medii de specialitate, social, pedagogic, psihologic sau în științe socio-umane sau juridice.
Experienţă profesională: minim 1 an în domeniu sau 2 ani in APL sau 3 ani în alte domenii ;
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- Cunoaşterea modului de reglementare a regimului proprietăţii funciare şi relaţiilor funciare;
- Cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
- Cunoştinţe de operare la calculator;
Abilităţi: expresivitate, cultură a vorbirii, creativitate, comunicabilitate, lucru cu informaţia, circulare, adresări, elaborare de documente, consultare, instruire, organizare, coordonare, control, utilizarea mijloacelor tehnice de birou, lucru în echipă.
Atitudini/ Comportamente: spirit de inițiativă, integritate, responsabilitate, obiectivitate, promptitudine, punctualitate, colegialitate, respect faţă de oameni, receptivitate la idei noi, diplomaţie, disciplină, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate pot depune dosarul personal/ prin poştă (sat. Cărpineni, str. Independenței 54)/ prin e-mail (primaria.carpineni@gmail.com).
Dosarul de concurs care trebuie să conțină:
- a) formularul de participare, specificat în anexa la Regulament din Hotarârea Guvernului Nr. 201 din 11-03-2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- b) copia buletinului de identitate;
- c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- d) documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- e) certificatul medical – dacă în fişa postului pentru funcţia respectivă, sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- f) cazierul judiciar.
- g) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data limită până la care poate fi depus dosarul de concurs – 25 iunie 2024, ora 17:00. Telefon- 0269 26019 / 067368440; e-mail- primaria.carpineni@gmail.com. – Pentru Informații suplimentare
Data concursului va fi anunțată suplimentar.
Bibliografia concursului
Acte normative în domeniul serviciului public:
– Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
– Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
– Legea nr.436/2006 privind administraţia publică locală
Acte normative specifice domeniului de specialitate:
– Codul civil nr. 1107/2002
– Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018;
– Codul de procedură civilă nr. 225/2003
– Codul familiei al Republicii Moldova nr. 1316 din 26.10.2000;
– Codul penal nr. 985/2002
– Legea nr. 140 din 14.06.2013 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți;
– Hotărârea de Guvern nr. 7/2016 cu privire la aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și funcționarea Comisiei pentru protecția copilului aflat în dificultate.
Opționale: Alte acte normative în domeniul administraţiei publice locale
– Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative
– Legea nr.148/2023 privind accesul la informație
– Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional
– Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativă
– Legea nr.436/2006 privind administraţia publică locală
– Legea nr.155/2011 pentru aprobarea clasificatorului unic al funcțiilor publice;
– Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale
– Hotărîrea Guvernului nr.201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”
– Codul Muncii al R. Moldova nr.154/2003
– legea nr.1353/03.11.2000 privind gospodăriile ţărăneşti (de fermier);