
DISPOZIȚIE
17 din 24.02.2025
,,Cu privire la declararea funcției
publice vacante de contabil-șef”
În scopul respectării prevederilor art. 28, 29 din Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr. 158 din 04.07.2008; Regulamentului cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public; art. 29 alin. (1) lit. c), art. 32 alin. (1) din Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală,
DISPUN:
- Se declară vacantă funcția publică de contabil-șef.
- Se anunță concurs pentru selectarea candidaților la funcția publică vacantă de contabil-sef, conform anexei nr. 1.
- Controlul îndeplinirii dispoziției mi-l asum.
- Comisia de concurs va asigura organizarea și desfășurarea concursului în strictă conformitate cu prevederile legislației în vigoare.
- Prezenta dispoziție va fi adusă la cunoștința persoanelor vizate, în termenul și modul stabilit și se publică în Registrul de stat al actelor locale.
Primarul com. Cărpineni Mihail FRIJA
Anexa nr. 1
la Dispoziția nr. 17
din 24.02.2025
Primăria com. Cărpineni, cu sediul în s. Cărpineni, str. Independenței 54, anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de contabil-șef, pentru perioadă nedeterminată.
Scopul general al funcției: Asigurarea evidenței contabile prin întocmirea diferitor documente în conformitate cu actele legislative și normative în vigoare.
Sarcinile de bază:
- Ținerea evidenței contabile corecte în conformitate cu actele normative și legislative;
- Întocmirea corectă a documentelor contabile;
- Efectuarea operațiilor contabile necesare bunei desfășurări a activității;
- Organizarea și asigurarea ținerii continuă a contabilității;
- Supraveghează gestionarea mijloacelor financiare conform destinației în baza planurilor de finanțare;
- Asigurarea controlului asupra utilizării corecte și cu economie a mijloacelor financiare;
- Întocmirea și prezentarea rapoartelor financiare, trimestriale și anuale;
- Asigurarea elaborării bugetului și susținerea lui în ședința consiliului pentru aprobare;
- Asigurarea realizării bugetului în termenii stabiliți;
- Asigurarea integrității patrimoniului și bunurilor aflate în administrație, inclusiv prin efectuarea anuală a inventarierii;
- Calcularea și achitarea salariilor angajaților în instituțiile bugetare în termenii stabiliți.
- Prezentarea dărilor de seamă și propunerilor privind optimizarea cheltuielilor;
- Crearea unui sistem de monitorizare a economiei resurselor termo-energetice.
Condițiile de participare la concurs:
Condiții de bază pentru candidat / candidată:
- a) deține cetățenia Republicii Moldova;
- b) cunoaste limba română;
- c) are capacitate deplină de exercițiu;
- d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- e) are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
- f) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr-o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare, Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- g) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității institutionale;
- h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvîrșite cu intenție;
- i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție.
- j) nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă
dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerințe specifice:
Studii: universitare sau superioare incomplete în domeniu;
Experiență profesională: minim I an în domeniu sau 2 ani in APL sau 3 ani în alte domenii;
Cunoștințe: utilizare aplicație IC, cunoștințe PC (Word, Excel), abilități de lucru în aplicații google: google docs; google calendar ș.a.
Abilități: expresivitate, cultură a vorbirii, creativitate. comunicabilitate.
Atitudini/ Comportamente: spirit de inițiativă, integritate, responsabilitate, obiectivitate, promptitudine, punctualitate, colegialitate.
Persoanele interesate pot depune dosarul personal/ prin poștă (sat. Cărpineni, str. Independenței 54)/ prin e-mail (primaria.carpineni@gmail.com).
Dosarul de concurs care trebuie să contină:
- a) formularul dc participare, specificat în anexa la Regulamentul din Hotarârea Guvernului Nr. 201 din 11.03.2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- b) copia buletinului de identitate;
- c) copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- d) documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- e) certificatul medical – dacă în fișa postului pentru funcția respectivă, sînt stabilite cerințe speciale de sănătate;
- f) cazierul judiciar.
- g) documentele care atestă prestarea voluntariatului — în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data limită până la care poate fi depus dosarul de concurs — 14.03.2025, ora 17:00.
Telefon- 026926019/067368440; e-mail-primaria.carpineni@gmail.com.— Pentru Informații suplimentare
Data concursului va fi anunțată suplimentar.
Bibliografia concursului:
Acte normative în domeniul serviciului public:
– Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
– Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
– Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
Acte normative specifice domeniului de specialitate:
– Legea nr. 397/2003 privind finanțele publice locale;
– Legea nr. 181/2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale;
– Legea contabilității nr. 113/2007;
– Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
– Hotărârea Guvernului nr. 1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
Opționale: Alte acte normative în domeniul administației publice locale
– Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
– Legea nr. 148/2023 privind accesul la informație;
– Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
– Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
– Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
– Legea nr. 155/2011 pentru aprobarea clasificatorului unic al funcțiilor publice;
– Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
– Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
– Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003;
Primarul com. Cărpineni Mihail FRIJA